Vorbirea în limbi în biserică

Acest articol este destinat sa raspunda intrebarilor puse de cei care nu inteleg de ce in biserica noastra se practica vorbirea in limbi public.

Orice text din Biblie trebuie interpretat in context. Acesta este un principiu fundamental de interpretare a Scripturii. In 1 Corinteni 14, Pavel, adresandu-se Bisericii din Corint unde era dezordine, traseaza niste limite pentru restabilirea ordinii. Astfel, el spune ca decat sa fie dezordine, mai bine sa nu se vorbeasca in alte limbi, nici sa se proroceasca si nici sa vorbeasca femeile in adunari. El nu a dat aceste directive pentru toate bisericile din toate timpurile, desi unii au fortat aceasta concluzie si au interzis toate aceste 3 manifestari in bisericile lor.

Pavel spune in acest capitol despre cei ce vorbesc in alte limbi ca:
  1. Ii vorbesc lui Dumnezeu (vers.2). Oare sa nu-I vorbim in Biserica niciodata lui Dumnezeu pe limbajul Lui? Oare chiar asta vrea Pavel sa spuna?
  2. Vorbirea in alte limbi este un limbaj codificat (v.2), neinteles de nimeni, nici de cel rau, ci doar de Dumnezeu. In Biserica trebuie la un moment dat sa mijlocim pentru situatii critice si chiar trebuie sa ne asiguram ca nici un duh strain nu are timp de reactie. Sa nu fie Pavel de acord ce acest lucru?
  3. Spun taine (v.2). Exista anumite taine care trebuie rostite in rugaciune si la care nu avem acces decat vorbind in alte limbi. Biserica nu este locul unde rugaciunea trebuie sa fie mai slaba, ci dimpotriva, mai intensa, pentru ca aici oamenii isi unesc credinta iar Domnul a promis ca este in mijlocul lor (Ps. 33; Matei 18:18-20).
  4. Se zidesc, isi incarca duhul astfel (v.4). Cand vii la Biserica nu trebuie sa iti incarci duhul, sa te zidesti?
  5. Pavel spune ca ar dori ca toti sa vorbeasca in alte limbi (v.5). Insa doar in afara bisericii oare?
  6. In versetul 6 Pavel se refera la predicarea Evangheliei.
  7. In versetele urmatoare Pavel ofera solutia: rugaciune si cantare si cu duhul si cu mintea. (Cu duhul pentru tine, si cu mintea pentru tine si pentru cei de langa tine). (V. 19 se refera la faptul ca Pavel era apostol si toata lumea se astepta ca atunci cand merge undeva sa predice si sa explice Cuvantul pe intelesul tuturor)
  8. Pavel isi dezvaluie secretul vietii de biruinta in v. 18. El vorbeste in alte limbi mai mult decat toti ceilalti la un loc. Nu il putem acuza de ipocrizie si egoism, presupunand ca el le interzice celorlalti sa practice in bisericile de pretudindeni din toate timpurile ceea ce el practica atat de intens.
  9. Concluzia lui Pavel se afla la sfarsitul capitolului in versetele 39, 40: “Astfel deci fraţilor, râvniţi după prorocire, fără să împiedicaţi vorbirea în alte limbi” (v.19), insa cu randuiala, cu ordine (v.20).
Mai sunt si alte argumente, dar consider ca acestea sunt suficiente. Daca vorbirea in alte limbi nu ar fi trebuit sa fie practicata in public, Duhul Sfant nu ar fi facut o asemenea “greseala” la Cincizecime. Pavel corecteaza in biserica din Corint anumite abuzuri si instaureaza ordinea, fara a pretinde aceleasi masuri in bisericile unde ordinea exista.
Fiti binecuvantati!
Pastor Razvan Mihailescu

Comments are closed

Latest Comments